Tot nu toe - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Renske - WaarBenJij.nu Tot nu toe - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Renske - WaarBenJij.nu

Tot nu toe

Door: Renske

Blijf op de hoogte en volg Renske

14 Oktober 2009 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Dan gaat het nu dan toch echt beginnen. Ik moet weer leren. Ik heb drie vakken van 10 ects ieder. Scottisch culture and society (welke ik niet voor mijn lijst kan doen, maar er bij doe voor de lol), experiential design en Sociology of design. Experiential design is mijn meest interessante vak, hier wordt gepraat over visuele design, wat wel te doen en wat niet en body design, wat een beetje lijkt op human factors. Sociology of design is heel anders dan ik verwacht had, maar is uiteindelijk wel weer een heel andere manier om tegen dingen aan te kijken. In scottish culture and society is tot nu toe niet zo heel veel verteld wat ik niet ook al tijdens de 9 dagen tour of wandeltour heb gehoord of wat me zelf ook al is opgevallen, maar het is wel leuk om te volgen en ze hebben een aantal trips buiten edinburgh. Natuurlijk ontmoet je vooral de Nederlanders tijdens deze les, wat soms ook wel leuk is omdat het wat makkelijker is. Hoewel het me prima bevalt tussen de schotten. Ik ben dan ook bij de drama society gegaan. Dit bevalt erg goed, heb hier veel vrienden gemaakt. Er zijn dit half jaar alleen workshops en volgend semester gaan ze een voorstelling doen, wel jammer dat ik daar niet meer bij kan zijn. Verder kunnen ze ook goedkope kaartjes regelen voor het theater. Ben al naar 'the litlle shop of horrors' musical geweest die erg goed was!

Ik heb het erg druk met sociale dingen wat erg fijn is, dan hoef ik thuis wat minder te missen en alleen is ook maar alleen.

Ga op maandag meestal met een vast aantal mensen naar de pub. We starten dan bij Henry J Beans waar je cocktails kan krijgen voor 3 pond, jammie :-) Op dinsdags is het drama tijd. En de rest van de week wordt vaak met andere dingen gevuld. Heb nu dus ook een ceilidh bezocht die georganiseerd werd door een vriend van drama die deze ceilidh gaf voor zijn 21e verjaardag. Was erg leuk!

Sanne is twee weken geleden langsgeweest. Dat was erg gezellig. Op vrijdag hebben we samen gegeten en zijn we naar Fame geweest. Zaterdag hadden we de gratis wandeltour door Edinburgh gedaan die extra speciaal was want de tourbegeleider deed deze tour voor de laatste keer voordat hij ging verhuizen naar... Amsterdam. Duurde langer dan gepland want we waren pas net voor 6-en klaar. Toen even snel een shirtje gekocht voor de avond want we hadden dikke truien aan, McDonalds gegeten want we hadden om 19:30 al weer afgesproken met vrienden van mij, plus daar weer vrienden van. We waren uiteindelijk het grootste deel van de avond met negen en het was erg gezellig, cocktails gedronken en gedanst. De volgende dag moest ze alweer naar huis :-( Ik vond het in ieder geval super dat Sanne langs was gekomen.

Afgelopen weekend zijn pap en mam en Rick langsgekomen. Was alweer drie maanden geleden dat ik mijn ouders had gezien en 8 weken dat ik Rick had gezien. Had ze natuurlijk erg gemist en was blij dat ze hier waren. Ze waren pas vrijdag heel laat aangekomen en we hebben dan ook alleen even mijn kamer bekeken en toen lagen we uiteindelijk pas rond 2 uur in bed. De volgende ochtend vroeg weer op en hebben we de wandeltour weer gedaan. Ook deze keer was hij erg leuk en gelukkig minder koud dan de week ervoor. Nog uit eten geweest en daarna zijn pap en mam naar het bed and breakfast gegaan en Rick en ik naar huis. Lekker samen nog een serietje gekeken in bed en toen gaan slapen. Weer vroeg op en de campussen laten zien. helaas niet naar craighouse geweest, want daar liep geen bus heen. Nog even lekker bij de starbucks wat gedronken en toen naar de stad om de kathedraal te bekijken. Ook nog even een half uurtje naar een straatartiest gekeken en toen weer naar huis om de spullen te pakken en naar het vliegtuig te gaan. Vermoeiend weekendje maar wel heel fijn om hen alle drie weer te zien.

  • 11 Mei 2012 - 09:53

    Sanne Van Der Leest:

    Beste Renske!

    Leuk om alles zo te lezen! '
    Ik moet voor mijn opleiding (journalistiek) een stuk schrijven over Edinburgh en dan met name het studeren daar. Zou jij mij misschien willen helpen? Ik wil graag een paar dingen weten. Als je tijd/zin hebt mail me dan even: sanne_leest@hotmail.com. Alvast bedankt!

  • 04 Juli 2012 - 12:16

    Maggie:

    Hoi Renske,

    Via via ben ik hier terecht gekomen en ik wil vanaf september in Edinburgh gaan studeren. Ik ben zelf half schots en heb een hele interessante studie gezien aan de Napier Unversity (MA intercultural business communications). Ik vroeg me af of jij nog tips of ervaringen hebt die je met mij kunt delen. Ik kan bij familie gaan wonen dus heb geen huisvesting nodig. Wel ben ik benieuwd hoe jij Napier university hebt ervaren en of je bepaalde beursen hebt gehad om het te financieren. Bedankt alvast !
    Maggie

  • 09 Juli 2012 - 07:34

    Renske:

    Hoi Maggie,

    Ik heb je email niet, dus hier even een korte reactie. Super dat je over Napier nadenkt, was echt een super tijd voor mij. Ik had zelf geen beurs. Ik ben een half jaar geweest en mijn universiteit had geen Erasmus contract. Als je voor een half jaar bent zou ik even bij jou op de uni kijken of dat te regelen valt. Ik heb wel begrepen dat er toen beurzen te krijgen waren van de Schotse regering als je een complete studie doet, dus als je de complete MA gaat doen dan moet je daar even naar googlen. Ik vond Napier echt super, het was makkelijk om contact te maken met mensen. De belangrijkste tips hiervoor: ga naar de introductie, meld je aan bij de Edinburgh Napier International Students facebook, dan kun je voor de introductie al wat exchange students leren kennen ( ze hadden toendertijd al wat pub avonden speciaal voor buitenlandse studenten nog voor de introductie plaatsvind), kijk dan ook wat er bij de International Students’ Club georganiseerd wordt. Ga eens kijken bij de student union. Maar de belangrijkste is wel ga bij een vereniging, ze hebben vanalles van verschillende sporten tot aan een drama society, dus er zit vast wat voor je bij. De makkelijkste manier om ook veel Schotten te ontmoeten.

    Veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Renske gaat studeren in Edinburgh Schotland

Recente Reisverslagen:

14 Oktober 2009

Tot nu toe

14 Oktober 2009

Napier Freshers week part two

13 September 2009

Napier Freshers week part one

02 September 2009

Edinburgh attracties 2

01 September 2009

Edinburgh attracties
Renske

Study at Napier Uni, Edinburgh, Scotland

Actief sinds 07 Juni 2009
Verslag gelezen: 3626
Totaal aantal bezoekers 29001

Voorgaande reizen:

06 Juli 2009 - 01 Januari 2010

Renske gaat studeren in Edinburgh Schotland

Landen bezocht: