Mijn eerste schotse ervaring - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Renske - WaarBenJij.nu Mijn eerste schotse ervaring - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Renske - WaarBenJij.nu

Mijn eerste schotse ervaring

Door: Renske

Blijf op de hoogte en volg Renske

07 Juni 2009 | Nederland, Eindhoven

Woensdagavond laat zou ik vliegen naar Edinburgh, Schotland. Toen ik op het vliegveld in Weeze aankwam bleek echter dat het vliegtuig pas om 06:05 zou vertrekken de volgende ochtend :-(

Later sprak ik verschillende mensen in Schotland die allemaal het Ryanairgevoel leken te kennen....

Maar goed, na een nacht te hebben overgeslagen kwam ik samen met mijn broer Koen aan op het vliegveld in Edinburgh. vervolgens met de bus naar de stad en dan op zoek naar het Hostel. In de bus gevraagd waar we het beste konden uitstappen en de busschaufeur wees zelf de weg naar het 'Edinburgh Castle' waar ons hotel op uit keek. Eerste ervaring met Edinburgh: de mensen zijn aardig :-)

Bij het hostel aangekomen toch maar niet gaan slapen, want na twee uur zouden we alweer onderweg moeten naar het eerste adres waar ik een kamer kon kijken en we moesten nog uitzoeken hoe het busstelsel werkte.

In totaal had ik 5 afspraken staan om 6 kamers te gaan kijken, ongeveer anderhalf uur van elkaar gepland. uiteindelijk bleek dit meer als genoeg te zijn aangezien ze op het busstation precies aan gaven welke bus we moesten hebben per reis (alle 5!!). Tweede indruk van mensen in Edinburgh: mensen zijn aardig.

Maar goed, een Starbucks op bijna elke hoek, dus mijn eerste ervaring met Starbucks was gemaakt. Hoewel ik geen koffie lust, de thee is er ook prima :-) Je kan er in ieder geval lekker zitten en waarschijnlijk is het ook zeker de moeite waard om te gaan loungen.

De kamers vielen zeker niet tegen en ik had zelfs moeite om er een uit te kiezen. Uiteindelijk heb ik voor de duurste en meest luxe kamer gekozen. Van deze kamer wist ik zeker dat hij aan de veiligheidsvoorwaarden voldoet en hij ligt ook nog op 5 minuten loopafstand van de campus :-)

Nadat de letting agent ons had achtergelaten in de stad met een lekkere pint waren we toch eigenlijk wel heel erg moe. Dus na een piza toch maar lekker naar bed.

Het hostel (Castle Rock hostel) heeft een vriendelijke staf, hoewel wel een beetje traag.... Het bed sliep verassend goed, zelfs toen ik me na een 8 uur slaap nog eens lekker omdraaide. Vanuit de kamer kon je het Castle zien liggen en ze hadden een mooi plekje om voor het raam te gaan zitten lezen. De douche gaf wat weinig water, maar al met al wel een gezellig en goed hostel.

Na een 10 uur slaap, wat we wel echt nodig hadden, zijn we de Royal Mile opgelopen. Bij de Starbucks (ja alweer :-) ) zou een gratis walking tour door Edinburg beginnen. Deze tour is zeker de moeite waard! (http://www.newedinburghtours.com/)
Onze tourguide was erg enthousiast en vertelde spannende en grappige verhalen over Edinburgh. Ze werken geheel op tips die ze van mensen krijgen, dus dit zal zeker meespelen in het feit dat ze echt heel goed hun best doen om de tour zo goed en interessant mogelijk te laten verlopen. De tour duurde in totaal 3 uur en boeide mij tot het einde. Met een 10 pond tip zaten we volgens mij ook prima. Dus zeker de moeite waard en ik zal hem zelf ook zeker nogmaals doen.

Na de tour nog even over de Royal Mile gelopen en nog wat gegeten voor we weer terug naar het vliegveld moesten.

Dus al met al: Jeej ik heb een kamer!
en I love Edinburgh!

  • 16 Juni 2009 - 11:17

    Bianca:

    Klinkt goed! T/m wanneer blijf je in Schotland? Kan ik volgend jaar op vakantie daar? ;o)

  • 16 Juni 2009 - 11:21

    Renske:

    Nee, helaas. Ik ben er tot eind December

  • 17 Juni 2009 - 05:28

    Bianca:

    Dus wel mogelijkheden tot kerstshoppen ;o)

  • 19 Juni 2009 - 10:54

    Piet:

    Fijn dat je een goede kamer gevonden hebt, de eerste klap is een daalder waard.
    Ik ga je hele reis en verblijf in Schotland graag volgen !

    groetjes, piet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Eindhoven

Renske gaat studeren in Edinburgh Schotland

Recente Reisverslagen:

14 Oktober 2009

Tot nu toe

14 Oktober 2009

Napier Freshers week part two

13 September 2009

Napier Freshers week part one

02 September 2009

Edinburgh attracties 2

01 September 2009

Edinburgh attracties
Renske

Study at Napier Uni, Edinburgh, Scotland

Actief sinds 07 Juni 2009
Verslag gelezen: 1029
Totaal aantal bezoekers 29012

Voorgaande reizen:

06 Juli 2009 - 01 Januari 2010

Renske gaat studeren in Edinburgh Schotland

Landen bezocht: