Mijn eerste dag in Schotland - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Renske - WaarBenJij.nu Mijn eerste dag in Schotland - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Renske - WaarBenJij.nu

Mijn eerste dag in Schotland

Door: Renske

Blijf op de hoogte en volg Renske

07 Juli 2009 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Jaja, het was eindelijk zover: Ik ga verhuizen naar Schotland. S’ochtends vroeg om 6 uur opgestaan om even snel te douchen en dan naar de trein te gaan. Gelukkig gingen mam en Rick mee om me uit te zwaaien en heb ik pap nog een knuffel kunnen geven toen hij ons op het station af heeft gezet. Totaal niet NS-achtig had ik geen vertraging en ging het eerste gedeelte van de reis prima. Geen idee hoe ik moest inchecken op schiphol met alleen mijn briefje van D-reizen in mijn hand. Gelukkig waren ze van British Airways erg vriendelijk en is dat goed gekomen inclusief een 41 euro ticket voor mijn tweede koffer. Je denkt toch niet dat ik het met een koffer zou redden, hè? Maar goed, Rick en mam een dikke knuffel gegeven en maar door naar de douane. Ook dit ging goed. Het vliegtuig had een half uur vertraging maar aangezien ik toch 2,5 uur moest wachten op London city Airport had ik daar geen moeite mee. Onderweg een lunch gekregen, heel anders dan by ryanair dus, maar daar heb je dan ook voor betaald. Tweede vlucht ging ook goed en ook daar nootjes, thee en jus d’orange gekregen. Helemaal op tijd aangekomen in Edinburgh kregen we een vreemde melding. Het vliegveld was helemaal ontruimd vanwege een verdacht pakketje. 2 uur en thee en jus d’orange later mochten we eindelijk het vliegtuig uit. Gelukkig had Ger, mijn nieuwe landlord die zo vriendelijk was om mij van het vliegveld te halen, in de file gestaan omdat de weg naar het vliegveld toe ook ontruimt was. Uiteindelijk kwam ik half 7 lokale tijd aan in mijn flat. Nog even de supermarkt gezocht voor een spagetti met meatballs uit de magnetron en internet geïnstalleerd en toen kon ik fatsoenlijk mam en pap en Rick bellen om te laten weten dat alles in orde is.

Vandaag even de reply op de offer letter ingeleverd op de universiteit, een Ridacard (buskaart die je op kan laden voor elke keer een week of 4 weken) geregeld, boodschappen gedaan (zelfs met twee koffers kwam ik erachter dat ik allerlei dingen miste) en op zoek geweest naar the Royal Bank of Scotland om daar een rekening te openen. Er had nu niemand tijd maar als ik morgen met mijn paspoort en offer letter (waar mijn adres in Edinburgh op staat) dan kan ik een rekening openen en krijg ik advies hierover. Dit alles koste uiteindelijk de hele dag, dat krijg je als je alles niet meteen weet te vinden……Soms is het wel heel moeilijk om de schotten te verstaan overigens, blijf de hele tijd vragen of ze het nog eens willen herhalen. Ach ja, tot nu toe bevalt het in ieder geval nog goed om in Edinburgh te zijn en ik heb nog steeds heel veel zin in de komende tijd :-)

  • 08 Juli 2009 - 05:16

    Bianca:

    Klinkt als een goede start. Veel succes!!

  • 09 Juli 2009 - 20:06

    Nienke (van Dede):

    He Renske, enkele hobbels maar dus een redelijk soepele reis naar je nieuwe thuis.
    Rekening openen daar gaat dus stukken makkelijker dan in Londen!! Mazzel :D

    Heel veel succes daar!
    Toedels, Nienke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Renske gaat studeren in Edinburgh Schotland

Recente Reisverslagen:

14 Oktober 2009

Tot nu toe

14 Oktober 2009

Napier Freshers week part two

13 September 2009

Napier Freshers week part one

02 September 2009

Edinburgh attracties 2

01 September 2009

Edinburgh attracties
Renske

Study at Napier Uni, Edinburgh, Scotland

Actief sinds 07 Juni 2009
Verslag gelezen: 529
Totaal aantal bezoekers 29013

Voorgaande reizen:

06 Juli 2009 - 01 Januari 2010

Renske gaat studeren in Edinburgh Schotland

Landen bezocht: