Dag 8 en 9 - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Renske - WaarBenJij.nu Dag 8 en 9 - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Renske - WaarBenJij.nu

Dag 8 en 9

Door: Renske

Blijf op de hoogte en volg Renske

27 Augustus 2009 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Dag 8:

Heel vroeg opgestaan…. Allereerst zijn we weer gaan wandelen. Nu in tussen zo enorme spierpijn in onze kuiten en knieën dat we niet meer mee gelopen zijn naar wat afgravingen, want daarvoor moesten we een enorme trap af en weer op. Weer een zoektocht naar puffins, maar helaas weer geen puffins gezien, maar wel zeehonden gezien. Tijdens deze wandeling had een van mijn kuitspieren het eindelijk opgegeven en die wilde niet meer strekken, dus vanaf toen moest ik helaas wat rust nemen. We zijn nog naar de tomb of eagles geweest waar we foto’s hebben gezien van een heel oude tombe, met uitleg over wat ze gevonden hebben, maar ik kon helaas niet mee om het in het echt te zien aangezien dat bijna een uur lopen was. Hebben wel foto’s voor ons laten maken. Uiteindelijk nog een zoektocht gemaakt naar puffins wat maar een klein stukje lopen was van de bus, dus ben daar heen gehinkt en maar goed ook want we hebben eindelijk puffins gezien, van ver wel maar toch, we hebben ze gezien :) De rest ging voor nog een wandeling en hebben ze daar van meer dichtbij gezien, maar dat was ook weer helaas te ver. Na een tijdje ging het weer wat beter en hebben we nog een kasteel gezien dat half in de zee was gevallen. Daarna weer naar de ferry. Daarna zijn we naar een visserstadje gereden en hebben daar een verhaal gehoord van een visser en de enorme hoeveelheid trappen die hij op en af moest om bij de boot te komen. Daarna zijn we doorgereden naar het kasteel. Helaas was dit kasteel een haunted castle en moesten we met de mannen en vrouwen apart in kamers slapen. Natuurlijk moest mijn kamer weer de kamer zijn waar de geestverschijningen gesignaleerd waren wat niet erg relaxed was voor mijn gemoedsrust. Daarnaast waren de gangen en trappengangen er slecht verlicht en hadden ze allemaal van de creepy schilderijen hangen, ben me een aantal keer rotgeschrokken. In het kasteel hadden ze een poolkamer (nee geen zwembad, maar het spelletje) en daar hebben we tot laat gezeten en spelletjes gespeeld. Er was een klapspelletje waarbij je heel snel moest zijn en heel goed op moest letten om dat je de beurt random door moest geven aan een ander persoon. Heel lachwekkend om te zien hoeveel mensen hierbij in de fout gingen. Helaas was de toilet hier erg ver vandaan en na een paar goede scares durfde ik niet meer alleen en heeft Rick me moeten vergezellen. Uiteindelijk heeft hij ook maar bij mij in bed geslapen omdat ik dan wel mijn ogen dicht durfde te doen. Linsey die boven mij sliep was heel blij dat ze de volgende dag er pas achter kwam dat onze kamer de spookkamer was. Tja, kasteel is leuk, maar niet voor herhaling vatbaar.

Dag 9:

Helaas onze laatste dag is aangebroken. Op onze terugreis kwamen we allereerst clooty well tegen. Dit is een bron waarvan geloofd wordt dat hij helend is. De bedoeling is om een stuk stof te pakken, drie keer om de bron heen te lopen, het in het water te dopen en een wens te maken. Dan hang je het stuk stof op en wanneer het vervallen is dan is je ziekte weg. Er hingen zo’n rare dingen aan de bomen, van t-shirts, tot bh’s tot een enrome berg aan sokken. Het hing helemaal vol. Zelf hadden we een stuk papieren theedoek aan stukjes gescheurd en allemaal hebben we een wens gedaan. Peter, de Engelsman had zijn sok er voor uit getrokken. Erg raar om te zien een bos vol met kledingstukken. Daarna zijn we naar Loch Ness gegaan. Eindelijk hebben we het loch dan gezien. Peter en twee Zwitserse meisjes zijn het ijskoude water ingedoken. Helaas….. we hebben Nessie niet gezien Daarna zijn we doorgereden naar culloden battlefield. Hier is een enorme slag gestreden. De schotten zijn hier massaal afgeslacht door de Engelsen. Vele graven van clans zijn hier te vinden. De generaal van de Engelsen was zo erg dat hij in de buurt de dorpen heeft afgebrand en alle vrouwen en kinderen heeft afgeslacht. Deze plek is een belangrijke gedenkplek voor de schotten. Na dit heftige verhaal zijn we onze reis verdergegaan. Onderweg hebben we nog een laatste waterval gezien met nog wat springende zalmen, niet allemaal even slim gezien ze de meest steile kant op probeerden te komen. En toen kwamen we weer in Edinburgh aan. We hebben met John en Linsey een taxi naar huis genomen en zij zijn ons na een lekkere douche op komen halen om de rest in de stad te ontmoeten om wat te eten en nog naar wat pubs te gaan. Ondanks onze verlenging kwam er dan toch een einde aan de dag en moesten we afscheid van iedereen nemen



  • 27 Augustus 2009 - 14:39

    Maarten:

    Heej Renske,
    Ik hoorde zojuist van Rick dat je een blog hebt, echt cool! Jullie hebben samen echt een gave reis gehad. Ik krijg er ook zin van om te reizen. Nu moet er zeker gestudeerd gaan worden? Succes ermee!

  • 27 Augustus 2009 - 21:28

    Piet :

    hee renske,
    wat een belevingen daar, ik kan er geeneens zomaar op reageren,zoveel. Zit je zelf niet soms helemaal boordevol met indrukken of kun je het soms ook over je heen laten gaan, hoop ik maar van wel.
    Ons gaat goed, jeanne en ik zijn huisje aan het kopen jawel. Hier in bergen op zoom, weet jij het nog eerder dan huub en rieky dat het huisje waar ik met jouwe pap en mam afgelopen zondag langsliep het ook inderdaad gaat worden.
    Zie je toch weer dat afstand niks zegt he!

    Jij zal wel lief en mensen missen he, zal zeker niet makkelijk zijn voor je, ik doe wel steun voor jou met kaarsje steeds hoor, maar eigenlijk mis ik zelf hier helemaal niks alleen maar weer jou. Is een zo een andere manier van missen he.
    En ja, ik blijf je heel graag volgen, zeg toch effe dat je goed voor jezelf dient te zorgen he,

    succes met je studie, probeer je daarop te concentreren,

    verbonden in schrijfs nu, in gedacht nooit ver weg,

    goeds en groets
    piet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Renske gaat studeren in Edinburgh Schotland

Recente Reisverslagen:

14 Oktober 2009

Tot nu toe

14 Oktober 2009

Napier Freshers week part two

13 September 2009

Napier Freshers week part one

02 September 2009

Edinburgh attracties 2

01 September 2009

Edinburgh attracties
Renske

Study at Napier Uni, Edinburgh, Scotland

Actief sinds 07 Juni 2009
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 29005

Voorgaande reizen:

06 Juli 2009 - 01 Januari 2010

Renske gaat studeren in Edinburgh Schotland

Landen bezocht: