Dag 6 en 7 - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Renske - WaarBenJij.nu Dag 6 en 7 - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Renske - WaarBenJij.nu

Dag 6 en 7

Door: Renske

Blijf op de hoogte en volg Renske

26 Augustus 2009 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Dag 6:

De volgende dag moeten we dan afscheid nemen van een gedeelte van de groep. We vinden het vooral jammer om Bruce achter te laten en ook hij leek enigszins aangedaan en hij wilde maar niet de deur dicht doen van onze bus. Hij had tegen onze nieuwe tourbegeleider gezegd dat hij het leukste deel van de groep meekreeg :) Onze nieuwe tourbegeleider Martin (Monkeyboy zoals hij door Bruce genoemd wordt) heeft heel wat tegenop te boxen. Gezien hij deze tour nog maar voor de vijfde keer deed zei hij al gelijk dat hij niet kon opboksen tegen de verhalen van Bruce. Hoewel hij de rest van de reis echt zijn best heeft gedaan en hij had zijn eigen charme. Het eerste wat we hebben gedaan is het bekijken van watervallen. De eerste waterval had springende zalmen die de rivier omhoog probeerden te komen om te nesten. Voor de tweede waterval hadden we een kleine wandeling voor de boeg om daar te komen en moesten over een nog al wankelende brug die hoog boven de rivier lag. Niet echt ideaal voor mensen met hoogtevrees (het uitkijkpunt met een rooster met gaten als vloer ook niet overigens), maar goed zoals ik altijd probeer mijn hoogtevrees te overwinnen, gewoon ogen dichtdoen en doorlopen. Uitindelijk een heel mooi uitzicht. Ook hebben we een enorme grot gezien met daarin een waterval, erg mooi. Normaal vaart er een bootje door de grot, maar er was een te grote kans op zware regen en dan kunnen ze niet varen omdat het gevaar te groot is dat het water te snel stijgt. Ook vandaag moesten we weer met een Ferry, ditmaal om naar Orkney te komen. De ferry had vertraging omdat er een circus op was gegaan op de laatste reis en dat had anderhalf uur langer geduurd dan de bedoeling was, dus zijn we maar in de pub gaan wachten tot we de ferry op konden.. S’avonds onze befaamde pasta met spinazie gegeten en daarna naar de pub gegaan. Hier hebben we wat pubspelletjes gespeeld en hadden we naderhand eindelijk een eigen slaapkamer. Ze hadden aan alle stelletjes op de reis een eigen slaapkamer beloofd voor meer dan de helft van de dagen, maar er waren vaak geen eigen slaapkamers of een stel bij ons had ze voor extra geld kunnen boeken terwijl ze tegen de rest hadden gezegd dat ze gratis waren en dat ze ze voor ons geboekt hadden. Natuurlijk kregen de betalende mensen voorrang, maar het was dus wel vervelend aangezien ze ze ons ook beloofd hadden en we er in ieder geval op gerekend hadden dat we de helft van de tijd privé zouden slapen. Maar goed het andere stel wat nog over was (John en Lindsey, het betalende stel was alleen voor het eerste gedeelte van de tour mee) vonden het geen probleem om ons de privé kamer te geven.

Dag 7:

Na een lekkere nacht geslapen te hebben, bedden liggen echt een stuk beter als het geen stapelbedden zijn, was het weer tijd voor een dag vol activiteit. Hoewel Martin ons verzekerd had dat we vlak zouden lopen was het heuvelachtig in de ogen van een Nederlander. We hadden voort echt een enorme spierpijn in onze benen. Maar goed vol goede moed weer door. We hebben vandaag een italiaanse kerk gezien van Italianen die als oorlogsgevangenen vast hadden gezeten op Orkney. Het was een enigszins relaxed kamp en omdat ze zo religieus waren kregen ze toestemming om een van de barakken om te toveren in een kerk. Jaren zwoegwerk maar het zag er dan ook echt uit als een kerk van binnen, inclusief smeetwerk. De wanden waren 360 graden rond beschilderd en de muren waren dan ook beschildert met stenen en de meest uitgebreide muurschilderingen. Echt heel indrukwekkend. Vlakbij zat een winkeltje met echt lokale wijn, het waren allemaal fruitwijnen en port. Gezien de proefglaasjes niet indrukwekkend waren en Martin wat flessen voor ons meenam, hebben we zelf geen wijn en port gekocht. Daarna zijn we op zoektocht gegaan naar Puffins (een klein lokaal vogeltje) wat bijna niet te vinden was, blijkbaar komen ze niet echt te voorschijn als het te hard waait. Naderhand zijn we naar andere standing stones gegaan. Deze hadden weer een heel andere sfeer en hij was ook veel groter. Heel erg mooi. Weer een favo steen uitgezocht en een knuffel gegeven :) Ook zijn we naar een 5000 jaar oud drop gegaan. We hebben een film gezien over hoe het er aan toe ging en hoe het er toendertijd uit moet hebben gezien en we konden het dorp bezichtigen. Niet vaak dat je een zo oud dorp ziet en het was dan ook erg gaaf. Ook vanavond weer de pub in :)