Dag 4 en 5 - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Renske - WaarBenJij.nu Dag 4 en 5 - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Renske - WaarBenJij.nu

Dag 4 en 5

Door: Renske

Blijf op de hoogte en volg Renske

24 Augustus 2009 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Dag 4:

Vandaag zijn we naar Lewis gereden. Onze tourbegeleider was daar ook nog nooit geweest, maar vanwege ons aangepaste programma en de ferry die pas s’avonds vertrok hadden we tijd over. We zijn rond gaan rijden en kwamen een erg mooie uitgestrekte waterval tegen. Deze lag naast een kasteel, dus de bus geparkeerd en uitgestapt. Het kasteel bleek helaas privé bewoond te zijn, dus na wat foto’s van de waterval zijn we weer verder gereden. Aan het eind van de rit kwamen we bij een heel mooi strand. Het leek net of we in de tropen waren, als je maar niet keek naar de schapen die het strand op kwamen gelopen. Gezien het erg mooi weer was zijn we een tijdje op het strand gebleven voor we weer verder reden naar de Ferry. Na weer een lange overtocht kwamen we weer op skye. Aangezien ik de Fairy Glenn heel graag wilde zien heeft Bruce er ons heen gebracht. Na een verhaal en wat regels (kijk uit Fairies zijn gevaarlijk) zijn we een berg opgeklommen en zagen we de glen. Het was echt heel erg mooi, het mooiste wat we tot dan toe gezien hadden. Ook was er het Fairy kasteel door de natuur gemaakt in een grote rots bovenop de berg. Naderhand boodschappen gedaan en van Skye het vasteland opgereden naar het hostel van Charlie (blijkbaar de eigenaar van Wild in Scotland). Hier hadden ze een pooltafel en spelletjes, dus iedereen heeft zich weer goed vermaakt.

Dag 5:

Vandaag begonnen we s’ochtends vroeg met een trip op een vissersbootje. We hebben krabben gezien, ik heb een Queen scallop gegeten (soort van oester) en we hebben versgevangen king prawns gegeten. Niet heel erg smakelijk omdat ze zonder kruiden in het lochwater zijn gekookt maar toch…. En…. We hebben dolfijnen gezien!!! Normaal zwemmen er geen dolfijnen in een loch, maar deze waren van zee uit in het loch gezwommen en hadden besloten daar te gaan wonen. Echt super gaaf!!!
Na de middag zijn we richting een dorpje gegaan waar ze echte highland games hadden. Gezien het maar een klein dorp was leek het meer op een fancy fair, maar toch. Ze hadden stronkgooien, highland dancing, highlandmuziek, een hardloopwedstrijd (het eerst de berg op en terug) en nog wat andere spellen. Daarna zijn we verder gereden naar Loch Ness waar we bij het hostel geBBQed hebben en daarna met John, Linsey, Rick en Bruce rond een kampvuur marshmallows eten. Helaas is dit onze laatste avond met Bruce