Dag 2 en 3 - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Renske - WaarBenJij.nu Dag 2 en 3 - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Renske - WaarBenJij.nu

Dag 2 en 3

Door: Renske

Blijf op de hoogte en volg Renske

22 Augustus 2009 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Dag 2:

Het plan van vandaag was om naar de Ilse of Skye te gaan daar wat te zien en een wandeling te doen. Helaas, hebben we Anna bij. Natuurlijk voelde ze zich niet lekker nadat ze gisteren met haar blote kont in ijskoud water is gaan zitten en wilde ze naar het ziekenhuis. Natuurlijk sturen ze haar naar huis zonder medicijnen. Maar goed dit duurde zo lang dat we geen tijd meer hebben om de Ilse of Skye te zien, omdat we naar de Ferry moeten naar Isle of Harris. Nadat we van de ferry afkomen rijden we naar onze volgende bestemming: de blackhouses. Echte authentieke blackhouses (zie foto’s).

Dag 3:

Vandaag gaan we op een lnage strandwandeling. Na een half uur te hebben gewacht tot Anna eindelijk klaar was om te gaan, besloot ze dat ze zich niet helemaal lekker voelde en niet mee ging. Gelukkig, dat scheelt iig want het zou een lange wandeling worden en nu hoefden we niet e wachten. Het was een erg mooie wandeling, helaas regende het wel een beetje tussendoor. Wat ik toch echt moet zeggen: er zijn hier enorm veel schapen!! Tijdens de wandeling werd John ineens achterna gezeten door schapen, ze bleven hem maar volgen :) Aan het eind van de wandeling kwamen we ineens op een mooi strand. Hierna zijn we onderweg gegaan met de bus. We hebben standing stones gezien!!! Onze tourbegeleider had een favoriete Stone en zei dat je er een uit moest zoeken die jouw favoriet was en hem een knuffel geven. Dus dat heb ik gedaan :) Ook hebben we een Broch gezien. Dit is een soort kleine vestiging die de mensen in de omgeving beschermt tegen indringers. Dit is een van de best bewaarde Broch’s in de omgeving. Na deze historische les gingen we nog een wandeling maken van een paar kilometer. Helaas regende het al de hele dag dus het gras was heel erg sompig. Nog erger het begon steeds harder te regenen en al gauw waren we compleet doorweekt en de wandelschoenen waar ik zo blij mee was geweest de hele week vonden toch dat deze hoeveelheid water echt teveel was en ook mijn voeten begonnen zeik nat te worden. Helaas had Rick ook nog zijn enkel licht verstuikt dus bleven we extra lang in dit mooie schotse weer lopen. Toen we terug waren lekker in de douche en de schoenen voor de kachel.

• 24 Augustus 2009 - 19:40

Monique:

Hoi Renske,
    wat leuk om nu ook jouw verhaal te lezen, ik had natuurlijk Rick zijn verhalen gehoord en de mooie foto's gezien.Jullie hebben gewoon veel mooie dingen gezien, en een hele leuke tijd gehad.